28 oktober - Mot floden Kwai

Idag, dagen efter vårt besökt i Grand Palace läser jag om att området blivit än mer översvämmat. Vilken tur vi hade, du!
Läs mer här:
(http://www.nytimes.com/2011/10/29/world/asia/flood-waters-menace-bangkoks-grand-palace.html - - http://www.dailymail.co.uk/news/article-2054546/Thailand-flooding-Bangkoks-Grand-Palace-ankle-deep-floodwater.html)

Tidigt på morgonen började vi åka till floden Kwai. Vi startar med den flytande marknaden och denna dag tog jag lite kort under båtresan vi gjorde.

Även här var området översvämmat. Tänk vad snabbt saker kan hända. För två veckor sedan var det visserligen mycket vatten men inte var något översvämmat!

Pumpar gick för fullt från fält och hus ut i kanalen som redan var överfull. Det hjälpte nog enbart för stunden.

Vi stannade på vanliga platsen och det blev tid att gå runt och några valde att shoppa. När vi sedan var klara med fotostoppet på bron satte vi oss på bussen igen. Nu var det mot tåget vi skulle - tåget på Dödens järnväg!

På stationen sprang några hundvalpar och en av dem bestämde sig för att plötsligt vila och kom därför med på bild :) Det gamla fina trädet fick blev också fotograferat den här gången.

Tåget, som kom från Bangkok blev lite försenat med på kom vi och kunde sedan avnjuta runt en halvtimme i tåget med förfriskningar och vacker utsikt!

Vi åkte med buss till Nam Tok och kunde där äta vår lunch. Väldigt roligt att vara tillbaka hos familjen som driver den lilla restaurangen där. Och de blir så glada över att vi kommer!

Därifrån åkte vi direkt till piren där båt skulle ta oss till vårt hotel, River Kwai Resotel.

Hotellet ligger så fint mitt i regnskogen. Vi installerade oss och bestämde träff för middag i restaurangen.

Efter middagen följde några med på Monshowen innan vi skiljdes åt för den här dagen!