11 februari 2018. Solnedgång i Angkor Wat

Hotellet hade en liten pool, men den använde jag aldrig. Jag hade ju så mycket annat för mig.

Jag började denna dag med en promenad in till centrum. Här besökte jag ett buddistiskt tempel, nattmarknaden,  pub street, vanliga marknaden för att avsluta med en kambodjansk pizza.

Spännande att man har särskilda kuddar för män...

Klockan 4 blev jag upphämtad av MJ:s bror. Det var dags att åka och köpa biljett kl 17, en biljett som skulle räcka hela dagen imorgon också. Jag var inte ensam i kön för biljettköp och fotografering. Men snart hade jag min personliga biljett i plastfickan och vi kunde åka till Phnom Bakeng för att se solnedgången.

Och jag var inte ensam om att vilja köpa en biljett redan idag. Kommer man efter kl 17 får man komma in redan samma dag plus använda samma biljett nästa dag. Bra valuta för pengarna (30 US dollar).

Den här resan är så viktig för mig att jag väljer att lägga alla mina bilder. Kan vara bra om jag blir glömsk... Då har jag iallafall bilderna.

11 oktober 2016 ita- Arlanda-Venedig-Murano

MURANO

10 oktober 2016 - Hej då, Linköping!

Klockan 8 gick min buss till Arlanda. Åkte upp så tidigt eftersom jag skulle upp till Escape Travels kontor i Stockholm och hämta lite grejer.

Efter att ha checkat in och skickat iväg min resväska tog jag Flygbussen in till huvudstaden och gick med GPS:en till kontoret. Där hämtade jag uppdaterad gästlista, tenniströja och programmet som skiljde sig lite från hemsidans program.

Eftersom jag promenerade tog allt lite tid och jag kom tillbaka till hotellet lagom till läggdags. Men jag insåg att i Stockholm ligger det mesta på gångavstånd (om man gillar att promenera 45-60 minuter, och det gör ju jag).

Det kändes riktigt kul att få åka till Venedig. Det skulle bli Escapes första resa dit och jag skulle få starta upp saker och ting i och med första resan. Hur kul som helst!