12 maj - Ny dag, nya gäster

Jag valde att vänta med att gå upp idag och istället ligga kvar i sängen och njuta av att A/C gick att sätta på (brukar stänga av den på natten). Straxt före sex fick det dock vara nog och då blev det frukost med kaffe!
Publicerade 9 majbloggen innan jag lämnade hemmet och gick till jobbet.

Det kom att bli en varm och solig dag med 37 grader plus. Så himla typiskt att man måste jobba. Varje gång, när jag har varit ledig, så har det blivit molnigt eller skugga nästan direkt efter att jag lagt mig i solstolen vid poolen!

Efter att ha jobbat lite med marknadsföringsmaterialet blev jag upphämtad för att åka till arrival-flygplatsen (ja, det finns en departure flygplats också. De ägs av Bangkok Airways båda två men är på olika ställen. Har inte fått någon förklaring om varför men någon idé måste det ju legat bakom, antar jag.

Körde en marockovariant och tog en bagagevagn for att lägga mina grejer på. Bredvid där jag hittade vagnen växte en vacker hibiskus. Har inte sett den färgkombinationen tidigare, orange och rosa

Fick gäster från Sverige och Danmark denna gång. De danska hade varit på ön tidigare men det hade inte svenskarna så de ville träffa mig imorgon. Så klockan tio åker jag iväg för att möta dem på hotellet där de bor. Det ser jag fram emot!

Innan jag vände hemåt hade jag lämnat Avresebrev till gästerna som flyger hem på söndag. Jag gick dessutom tillbaka till oasen Samui Seafood och käkade kyckling med cashew. Jämrans gott!

När jag kom hem, jamen, då var ju elen borta!  Den hade varit borta sedan halv ett berättade man för mig. De håller på med något underhållsarbete bortåt Lamai. Svettig som jag var blev det bikini på och ner i poolen för en avsvalkning. Och då kom elen tillbaka, minnsan! Det var ju överraskande!

Men det blev ingen matlagning idag. Det blev kallskuren fläskfile, soltorkade tomater och potatissallad till middag precis som igårkväll - och det var lika gott idag!

Antal steg. 11 229

BOBBYS HJØRNE
Der blev ikke billeder i dag men jag kan oplyse at Nacho fick en brusebad og naturligvis kastet i dammen, så hun lugter forfærdeligt som før!
Men her kommer en lille film från ikveld. (Den mørke himmel, men blev meget mærkeligt)