28 okt - Ledig dag i Agadir

Idag skulle jag vara ledig, d v s INTE jobba. Alltid en prövning men jag lovade mig själv att prova att göra sånt som INTE hade med jobb att göra.

Gick upp sex och fixade frukost. Som vanligt åt jag den på balkongen även om det var lite kyligt idag. Vid åtta började jag försöka vidarebefordra samtalen från servicetelefonen till Therese. Det gick inte så bra. Fick gå runt systemet lite grann med hjälp av Therese så det funkade till slut. Första samtalet från svenska telefonnummer till den var klockan 8.45 och den ringde i 5 sekunder, som jag hade bestämt, och sedan slutade det ringa.
Nu kan jag lämna den utan hänseende idag och det känns skönt!

Straxt före tio tog jag på mig min egyptiska galabeja och sandaler,sa godmorgon till några gäster som satt i restaurangen och började min promenad på cornischen. Målet var huvudkontoret för banken vars maskin slukat mitt Icakort. Den vägen ÄR nog iallafall den kortaste för när jag var klar på banken var klockan 10.50. Och då hade jag suttit och väntat på managern som tagit kopia på mitt pass OCH kortet och lämnat det i min hand.

Jag gick förbi kontoret och lämnade överstrykningspennorna och lånad agentens toalett innan jag gick vidare mot saluhallen. Linda (stavas nog inte så), hunden som bor i garaget mitt över gatan, låg och vilade i skuggan.
Jag behövde fylla på mitt tomatförråd. På Le Dôme satt några gäster och fikade. Jag stannade till o pratade en stund innan jag spatserade vidare och köpte ett kilo körsbärstomater för 4 DH (fick lite rabatt). Därefter fortsatte min färd i taxi, tillbaka hem.

Det blev matrrester till lunch - och tomater så klart.
Vid ett-hugget bestämde jag mig för att gå ner till poolområdet och chansa på att gästerna respekterade min lediga dag. Det gjorde de men skuggan kom tidigt där jag låg så det blev bara en och en halv timme i solstolen. Men det är ju alltid något!

Satt på min balkong och tittade på film på datorn. Då bestämde jag mig för att det skulle bli entrécôte till middag så jag la den på tining. Använde El hanout i min marinad tillsammans med soja och olivolja och det blev så himla gott att jag blev "tvungen" att äta upp hela biffen ha ha

Hade ingen stegräknare på mig idag men eftersom jag gick i över en timme på förmiddagen skulle jag tro att jag landade på straxt över 10 000 och det är ju gränsen som gäller. Imorgon är det FP (flygplats) och inspirationsmöte som gäller och en ny vecka startar!