Luxor 2 dagar

Runt halv fem med bussen som skulle ta oss till Luxor. Det var alla nya guider och gäster. Zelly var vår guide. Det skulle bli hennes sista tur för hon ska sluta och börja som restaurangchef nere i marinan.

Jag har inte skrivit så mycket før jag har redan varit dær tre gånger på kort tid...

Vi åkte till hotellet och gick på toa innan vårt första besök företogs. Det var Karnak på dagen första dagen.Det hade jag sett förut o ni också så jag har inga kort därifrån.

Sen checkade vi in efter lunchen och fick lite fritid. Orsoyla och jag stack snabbt till poolområdet och hade turen att finna varsin solsäng. Det fanns inte så många.

På kvällen åkte vi till Luxortemplet och gick igenom det när det var upplyst. Det var så himla vacker och väldigt stämingsfullt. Kan varmt rekommenderas!n Här har vi babianerna, ett heligt djur under faraonisk tid. Man trodde de dyrkade solguden Ra eftersom de, på morgonen, rusar upp i träden, slår sig för bröstet och skriker!

Därefter åkte vi till hotellet och åt middag.

Anna ville vara med på bilden som visar att jag röker framför en skylt som talar om att det är förbjudet. Men skyltar här nere är bara typ ett förslag och en riktlinje. De följs inte särskilt bra...

Efter Konungarnas dal...

...nästa dag fick vi lite tid över efter lunchen. Då kom Anna, Emma och jag på att vi kunde gå på hotellets spa! Sagt och gjort.

Det blir lite smått och gott, Jag tog Pedikyr och Threading och ansiktsmask (threading är när man tar bort ögonbryn och annan oönskad hårväxt med tråd) Hon var väldigt duktig och plötsligt fann jag mig övertalad att tråda bort mitt lilla fjun på överläppen. Numera har jag separationsångest av denna anledning!

Efter Banana Island dit vi åkte båt på Nilen och där vi fick små bananer ...

...så åkte vi tillbaka hem till Hurghada.