4 juni- studiebesök på Lidl // 5 juni- Ledig dag

Sightseeing med Shopping-dag. Turen hade jag ändrat.

Den här dagen stannade vi i Samos stad OCH Pythagorio. Mycket populärt. Och det roliga var att den här dagen hade jag 12 danskar och 3 svenskar med i bussen. Ur kul som helst!

Jag lånade Philips bil och åkte till Lidl. Men det blev inte mycket handlat. I stort sett hamnade Sesamknäckebröd, Salami och Brie i min påse. Det är lite svårt att köra färskvaror som måste ligga i bussen i flera timmar.

I hamnen i Pythagorio ligger ett övergivet hotell med kanonläge nära ena stranden. Kan inte fatta varför ingen driver det...

Jag åt med en av gästerna på Four Season i Pythagorio, en jämrans god pizza. Jag fick ta halva med mig hem för jag orkade inte äta upp hela.

Hamnvy Pythagorio

Det är gott om Sjöborrar i hamnen. Det är INTE roliga att trampa på...

En av stränderna i Pythagorio... den är alltid full.

Mr Pythagoras själv...

Gul Nerium. Underbart träd!

När jag kom tillbaka till Votsalakia gick jag hem en sväng innan jag tog cykeln till kvällsaktiviteten!

5e JUNI

Tvätt på tork...

...och en lite typ fyramånaders kattunge på besök i kastrullen och för lite vila under tvätten.

5 juni hade jag ledig dag och tillbringade dagen i en solstol nedanför Rest. Kleopatra där jag också åt sen frukost!