21 april - Hej då Sverige! Hej Grekland!

..Nu var det allvar.

Klockan ringde 03.50 och jag vaknade sakta till liv. Det blev inte mycket sömn eftersom jag hade pratat med barnen på msn och bloggat till sent....

Men ett par minuter senare var jag uppe och åt hotellfrukost. De sa att den skulle vara av lite enklare art mellan 4 och 5 men det vet jag inte. Jag åt ägg, bacon, knäcke med salami, ost, tomat och gurka och drack juice och kaffe. Så om DET var enklare frukost uppdukad skulle jag vilja se den större kl 5!

Var väl klar efter en kvart och gick upp på rummet, bloggade fram hit och packade sen ner grejerna för att ta bussen till Arlanda flygplats, terminal 5. Nu var det alltså dag!

image954..

Tog med mig min energimatsäck och gick glatt iväg till transfern som skulle ta mig till Arlanda. Kompletterade med vatten och banan...

image955..image956

Och jag åkte hela vägen på mitt EU-körkort. Visade inte mitt pass en enda gång...

Åkte ju reguljärt och hade sätet längst ut på första turen. Här köpte jag mig en kaffe och macka på planet till Athen. På de andra planen blev jag bjuden på mat.

Första landningen var i Amsterdam, Shipol, en gigantisk flygplats med våra mått mått. Scart kollade lite Special Prices...

Och här kommer lite andra bilder från våra tre timmars väntant på flygplatsen. Mer bilder kommer...

image959..image960..image961..

image962..image963..image964

Efter tre timmar väntan kunder jag stiga på flyget till Athen som skulle bli nästa stopp. Nu fick jag sitta i mitten Det var längsta resan och det hade varit lite skönt att kunna sitt och hänga mot fönstret en stund. Men det fick bli en slummer sittande. Det gick det med.

Till slut hamnade jag i Athen iallafall. Landningen där blev spännande. Det blev tvärbroms så alla passagerna fick hålla i sig. Det var roligt!
På Samos gick det däremot jättebra trots att där är europas kortaste landningbana. Men här är man speciellt utbildad för att få landa! Eftersom det inte var så hård vind fick jag landa från Turkietsidan. Annars landar man från bergssidan.

Här är det noga att man INTE kastar papper i toaletten. Det blir stopp för rören är så smala. DET är svårt att komma ihåg de första dagarna. När jag skriver det här har jag varit här i 5 dagar och NU... NU kommer jag ihåg haha

Philip som är destinationschef mötte mig och installerade mig på ett hotell i Samos för en natt.
Här kommer lite bilder från hotellet...

image966..image967..image968..

..image970..image969

När vi varit ute och ätit och jag hade ställt in AC och valt hastighet på fläkten så somnade jag