1-9/10 2019 Äventyret Falleri, Fallera, Faleraki

1 oktober blev det sedan dags att åka upp till Skavsta med Milla, Martin, Elton och Naima för att sedan tillbringa 8 dagar i Faliraki på Rhodos - som ingen av oss blev så imponerade av.och inte kommer åka tillbaka till. Men hotellet var toppen och det var gångavstånd till byn och stranden.
Först en liten före-Rhodos-video.

Och lite före-Rhodos-bilder!

Vi sov en natt på Connect hotell och hann äta frukost innan vi gick till incheckningen.

Efter att ha blivit av med resväskorna gick vi in i Taxfreebutiken och Bukowskis kanin Athos hade jag väldigt svårt att glömma. Tjatade om den så mycket att jag fick den i julklapp hahaha

Vi hade bara hunnit sätta oss i restaurangen när man ropade ut att det var dags att gå till planet.

Och snart flög vi iväg på vårt semesteräventyr

Vi hade valt Evita Resort och även om vi åkte reguljärt så är det ett Vinghotell faktiskt. Men eftersom vi kom under låg säsong var där inga aktiviteter. Däremot hade man igång vattenrutschkanorna vissa tider på dagen. De var roligast i början sen var bara att vara i poolen roligast - eller nere vid havet. Vi gillade hotellet allihop. Vi hade bokat familjerum och fick altan intill varann så vi kunde springa emellan. Det fanns fyra pooler, många solstolar, en väl tilltagen restaurang och överallt fanns trevlig personal. Kan varmt rekommenderas om du åker med barn! Nu följer lite hotellbilder.

Den här familjen har blivit kattokig! Man skulle klappa och prata med varenda synlig katt...

Fick trevligt frukostsällskap en av morgnarna

Sista morgonen åt vi frukost ihop. Med bara ett undantag var jag själv till frukosten när det öppnade. De andra kom när jag var klar, kan man säga.

På hotellet träffade vi på en massa roliga djur. Vad sägs om två fasanfamiljer, Gräselefant (nattfjäril med päls som jag bara var tvungen att lägga in tre foton på. Kolla in vad vacker!!!) Brun jättekrabbspindel, Teleogryllus (familjen syrsor); grönfläckig padda - och så alla dessa katter som uppenbarligen inte gick att gå förbi utan att prata med och klappa på som jag nämnde lite tidigare. Det blev en faslig massa stopp på grund av dessa djur.

Som jag skrev tidigare så var det poolen eller havet som gällde när vi inte var på utflykter. Så då var det dags med lite havsbilder då.

Kathara Beach

Faliraki beach

POKÉNADER
Ja, det blev det ju i stort sätt varje dag. Och när man är ute och går upplever man och ser en massa. Och ja, alla spelar hehe. Det blev en hel del promenader i Faliraki.

Nåja, jag kunde väl klappa en och annan katt jag också då

Med hyrbil till Lindos

Vi bestämde oss för att hyra bil och åka på utflykt åtminstone en av dagarna. Jag hade blivit rekommenderad att åka till Lindos så hjulen styrdes ditåt. Det blev en fin dag, om än lite molnig.

Busstur till Rhodos stad

Att vara på Rhodos utan att besöka Rhodos stad, ja det går ju inte. Så vi valde att ta bussen in dit och tillbringa dagen där.

Undrar du vad de tittar på? Du, gissa!

Och vad tror ni familjen fotograferar här då? Ja, gissa!

Vi hade All Inclusive men det är ju normalt inte så spännande. Två kvällar gick vi därför ut och åt. Först ut var en pizzeria i Faliraki som jag tyvärr glömt namnet på. För det första missade de min beställning helt och för det andra var maten riktigt dålig. Så dålig att vi lämnade det mesta kvar på tallriken.

Den andra kvällen gick vi ner till Kathara Beach och åt. Det var många stängda restauranger så vi fick leta en del innan vi hittade något ställe som vi gillade, men där vi hamnade var både trevligt och med god mat.

Det blev något av en nostalgi att ta en grekisk Mythos. Minnen från mitt liv på Samos gjorde sig påmint.

Lite här och där fanns vatten och matstationer till kringströvande katter och hundar. Sista dagen gick min medföljande familj och köpte mat för att bidra.

Sista dagen blev jag kvar hemma medan de andra gick ner till stranden en sista gång. Efter alla utflykter och promenerande hade jag fått en våldsamt smärtande och vattenfylld blås på lilltån. Inte ett dugg kul. Men jag tryckte hål på den, la om den och vilade hela dagen så det blev klart mycket bättre till avresedagen.

Så var då detta äventyr slut och vi tog flyget hem igen.

Summering: Allt bokades via eBeach och det funkade jättebra. Vi flög med Ryanair och vi har inget att anmärka. Allt flöt på. Hotellet vi valde var mycket trevligare än vi hade räknat med och all-inclusive-maten var helt okej och det fanns något för alla även om de två vuxna vegetarianerna hade något mer ensidig kost. Men vi kom hem nöjda och belåtna med vår semestervecka!