13 juli Fem timmar på Tornby

I arla morgonstund traskade jag ner till förrådet och letade upp min campingutrustning för minisemestrar (lediga lördagar-söndagar). Det verkar dock inte som om min bekantskapskrets är lika förtjusta i camping, tyvärr. Så min tre-rummare med nio sovplatser får bli kvar hemma.
Upp kom istället sovsäck, självuppblåsbart liggunderlag, rygga och mitt 2-manna Vango Ark 200 (ett tält jag är väldigt förtjust i). Du förstår kanske varför om du kikar på demon?
 
 
Mitt stormkök har jag lånat ut till Milla så det ska jag hämta på torsdag när jag ändå är i närheten och vattnar mammas blommor. Ska köpa lite enkel mat, torrmjölk till mitt kokkaffe, och någon enklare frukost. Kör väl med vanliga vattenflaskan och tar med en extra tomlaska och fyller på vartefter så jag garanterat har hela tiden. Rese-necessären är fortfarande ständigt packad så jag är egentligen ganska färdig för spontanttältande!
 

Idén var att jag skulle köpa till en luftmadrass idag. Jag tror nämligen inte att denna artrosiga kropp skulle gilla att ligga på ett 3 centimeter tjockt underlag en hel natt. Istället kom jag på att en icke allt för tung luftmadrass och SEN liggunderlaget skulle kunna funka. Iallafall i teorin. Och eftersom sommaren är kort i Sverige, blir mina prioriterade mål i nämnd ordning;
Z-parken i Varamon, Motala
Vätterviksbadet utanför Vadstena
Strandbadets camping i Borensberg
 
 
På väg till Tornby gick jag omvägen till Återvinningen - och kan du tänka dig. Jag hittade en begagnad ganska lätt luftmadrass där. Spännande sammanträffande, va!? Noterade att de har börjat med Söndagsöppet. Det passar mig bra. Då kan man ju springa på secondhand även på söndagarna nu då!
Från Återvinningen promenerade jag vidare mot Tornby och där var jag i fem timmar. Ja, det går verkligen att fördriva tiden med Pokénader och att titta på annat roligt. Som att prova ut nya terminalglasögon till exempel! Tyvärr ser jag inte så bra med mina gamla längre och får ta av mig dem och krypa närmare skärmen istället. Snacka om oergonomiskt.
 

Precis sådana här bågar har jag varit ute efter länge och så hittar jag dem på Specsavers för 395 spänn!
 
Häromdagen skrev jag och frågade om någon visste vad nuvarande Telia-kampanj för folknätet hade för budskap. För jag förstod det inte. Vad är väl det bästa att göra? Jo, att man går till avsändaren! Jag gick därför in i Telia-butiken i Tornby till säljarna där, för att få svar. Dessvärre jobbade inga säljare där den här lördagen.
 
 
Först blev jag totalt ignorerad av en tjej som gjorde något i sin mobil och försvann in på kontoret utan ett Hej ens en gång... Därefter fortsatt ignorerad och förbipasserad av samma tjej som bara klev ut genom kontorsdörren, gick genom butiken och försvann ut - fortfarande görandes något i mobilen som måste ha varit mycket viktigare än en kund...
När jag dessutom blivit ignorerad av en annan tjej som visserligen var upptagen med ett par men som också måste ha missat kursen Kundbemötande där man får lära sig att bekräfta kunden och att det räcker med ett leende, kort nick eller slå på stort och kort säga "Jag hjälper dig straxt".
Du, att då gick jag och jag lär inte ha något ärende dit någon mer gång. Tacka vet jag bemötandet i lilla Trebutiken! Och deras reklam förstår jag.

Provsmakade min Fläderchampagne. Och ja, den var fräsch, jättegod och typ alkoholfri.

Jag satte mig och slötittade på TV. Bland annat zappade jag fram filmen Chef och hamnade i en sekvens där kockens son hade app där man filmade en sekund om dagen. Men det lät väl himla roligt! Den där appen åkte snabbt in i min mobil. Kul idé! Det ska jag testa med start imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Daniel, Telia Kundservice

Hej Maria!

Aj då, så här ska det ju absolut inte vara. :( Ber så mycket om ursäkt att du inte känner dig bra bemött. Vi vill alltid att kunderna ska känna att kontakten med oss är speciell, även om det är butik eller via telefon.

Skulle det dyka upp några fler funderingar så kan du alltid nå oss på 90200 eller skriva in till oss på Facebook eller Twitter. Vi svarar jättegärna! :)

Ha en fin dag!

//Daniel, Telia Kundservice

2019-07-20 @ 15:59:07
URL: http://www.facebook.com/Telia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0