17 juni - Färdigbeställt!

Äntligen en normal sommarfrukost. Jag vaknade straxt före klockan 3 och började först undra hur det kunde komma sig, tills jag surfade runt på soluppgångar och läste att den så kallade Borgerliga gryningen över Mantorp inföll klockan 02:32. Då föll ju allt på plats, liksom hahaha (Kolla soluppgångar här!)

Iallafall, pigg och glad över att få spendera ännu en dag i mitt liv, satsade jag initialt på en traditionell Maria-frukost.

Frukosten var uppäten innan halv fyra framför NCSI och därefter gjord jag färdigt mina rapporteringar till Albatros och kunde sedan bege mig till pendelstationen straxt före klockan nio.

Med kvitton i kuvertet släntrade jag iväg och på vägen till stationen hittade jag en blommande vit och doftande Jasminbuske i en trädgård.

En sädesärla gick triumferande med vippande stjärt runt på stenbeläggningen med en mask i näbben.

I Vikingstad hoppade jag av pendeltåget för där mötte Per upp. Vi hade ett mål för dagen: Att hitta en cykel till Albin. Jag hade surfat runt för lite tips och råd inför köp av cykel och insåg att vi kunde köpa den sjäva, utan barnbarnet med. Vi startade på Biltema och sedan vidare till Coop, Jula, XXL och sedan tillbaka till Biltema igen för där hittade vi den bästa cykeln för den lille mannen.

Och ut kom vi med ett platt paket innehållande en komplett cykel som skall monteras ihop.

Utanför Ica Maxi tog jag ut pengar och blev förvånad över att Icabanken har en egen Uttagsautomat. Kul!

Normalt brukar Per vara inne och veckohandla en kvart så jag formligen ägnade mig åt Powerwalk för att hämta mina varor så fort som möjligt. Men det var jag som var klar efter en kvart som skyndade mig bort till bilen där jag trodde Per skulle sitta och vänta! Men Per kom tjugo minuter senare. Nästan oroväckande, alltså.

Efter att bådae hade handlat klart fick jag skjuts tillbaka till Vikingstad där jag tog tåget hem igen. Då passade jag på att knäppa den här bilden i farten, på ett linfält. Visst är det vackert!

Innan kvällen kom hade jag så äntligen bestämt mig för vilket hotell Elton och jag ska bo på under "Äventyret Far & Flyg". Det blir Ocean hotel som ligger nära Kastrup, pendeltåg, strand och Den blå planet som ju är vårt huvudmål! Hans röda trolley är beställd, likaså en enklare, vattentät kompakt barnbarnslånekamera. Tänkte att jag går ju alltid med kameran på magen och att de större barnbarnen kanske vill göra detsamma hehe. Det kan ju blir spännande kort tagna av en fyraåring (och tre-åring som ska åka på "Äventyret I djur och skur" lite längre fram i sommar)