18 januari - Färgrika Indien startar

Inte en bild blev tagen idag. Var helt fokuserad på de nya gästerna, tror jag haha.

Min resa (som ju är gästernas Dag 2 eftersom de började resa igår) började med en språngmarch från Departure till min buss där gästerna satt och väntade. De hade som tur var inte väntat så länge så humöret var det inget fel på!

Hälsade på alla, presenterade Muzaffar, vår suveräna lokalguide, chauffören Raju och hjälpredan Ravi och därefter bar det av in emot hotellet i Delhi där vi skulle stanna över natt.
Här åt vi en härlig frukostbuffé innan vi begav oss ut på stan.

På schemat:
Regeringskvarteren: som liksom förra resan var avstängt både här och där.
Lakshmi-Narayana-templet: byggt med pengar från Birlafamiljen.
Jama Masjid: största moskén i Indien.
Cykelriksha i basaren (en lite annan tur än den på Imperiets juvel).

Ska försöka bättra mig på att ta bilder nästa gång så håll koll på blogginläggen om du har lust.

Innan sängläge planerades det för Dag 3 och tågresan till Pushkar (ca 7 timmar). Vi åker väldigt tidigt och istället för att äta en kall, något spartansk, frukost valde alla att beställa frukostbox att ta med sig och bara ta morgonkaffet i restaurangen, för det vill de allra flesta ha!
Alla är inte hungriga klockan 5 på morgonen så det kändes som en smart idé. På det sättet kan alla äta när de vill.

Väl inne på rummet försökte jag komma in i min resväska. Jag provade ett par kombinationer men bestämde mig för att försöka igen när jag hade lite mer tid.